måndag 18 augusti 2008

Vem är då PB?

PB, Potatis Bonden, är omkring 20 år (inte yngre iallafall) och bisexuell om ni inte gissat det. Dock vet inte många om det, nästan ingen, fast det läste ju ni förstås i mitt försa inlägg, eller hur? Jag studerar, säger inte vad, och trivs väl med det. Hade dock gärna jobbat på direkten men vart tvungen att plugga vidare. Jaja, sånt händer ju förstås.



PB är en tyst människa som mycket hellre lyssnar än pratar och har lätt för att känna sig handfallen när det gäller att prata med folk; en kassörska, folk i klassen, turister... Listan är lång, ja. Vet inte om relationer eftersom senaste och enda relationen han haft var när jag gick i sjuan. Ett bra tag sedan och alltså inte så seriöst; krama och hålla handen var allt vi gjorde.



Har kysst en människa, en norrman som sagt. Gillade det men jag skriver mer om det i ett eget inlägg. Senare. Är inte så mycket för att ragga eftersom jag inte har en aning om hur det går till; det enda jag kan om sådant är sånt man sett på TV och dylikt. Vill gärna ha en relation men är rädd för hur en sådan är; vad gör man egentligen som ett par?

Att ragga gör jag ALDRIG nykter; är för oerfaren och har för dåligt självförtroende som beror på olika saker.

Mest beror det på att jag väger 100 kilo (exakt), har ett tydlig jack i näsan, noll klädsmak (enligt andra) och är dålig på kallprat. Ser med andra ord inte bra ut på något sätt, iallafall inte för 95 % av befolkningen. Men det är insidan som räknas eller? Tja, man säger det men det spelar väl ingen större roll i början iallafall.



Jag är även känd för att alltid vara glad. Jag tycker helt enkelt det är meningslöst att vara sur, ledsen eller arg. Bara man lär sig kontrollera sitt humör/känslor så kan man lätt se till att alltid vara glad; som jag. Med det sagt så är jag inte den typen som alla ser att jag är glad på direkten och jag är inte heller så överdrivet glad så folk inte orkar vistas med mig. Jag menar snarare att jag alltid är glad inombords.



På fritiden gillar jag att läsa, sitta på MSN, blogga (jag har en till blogg; mera personlig och bisexuellfri), festa, lyssna musik, skriva och annat trevligt.



Jag blir aldrig tagen för bög eller bi ute på stan. Om jag är på gaybar så misstänker folk men det har hänt mer än en gång att folk trott jag gått dit bara för att hoppas se två tjejer hångla; vilket inte är varför jag går på sådana ställen förstås.



Har insett att jag vart bisexuell i hela två veckor. Eller nej, det vart en lögn. Har anat det sedan högstadiet men först två veckor sedan jag sa det för mig själv: jag kom ut för mig själv först. Det var lite skrämmande men det uppvägdes utav en skön känsla; känslan av att kunna vara ärlig med sig SJÄLV. Sedan tog det ett par och jag vågade säga det åt min bästa vän.

---

Detta vart då kort om mitt, Potatisbondens, liv och leverne. Hoppas ni gillar att läsa min nya blogg; kommentera gärna och fråga med. Tack för mig,



- PB

Inga kommentarer: