onsdag 20 augusti 2008

TV-Serier

Hallå igen

Ser att jag fått ett par läsare, ca. 22 stycken unika läsare hittils, och jag har stigit upp lite på gaybloggar.se av det så jag tänkte att jag skulle uppskatta mera kommentarer; anonymt eller ej spelar ingen roll förstås, är ju själv anonym, haha.

Men nu över till inläggets ämne nämligen tv-serier och en god vän till mig.

Jag har en god vän till, en kvinna från Örebro, som är gay och gillar serier med homo-, bi- eller transsexuella i. Kul för henne, klagar inte på det förstås. Men när jag kom ut som bisexuell till henne så sa hon direkt åt mig att ladda ned ett par serier (Queer as Folk och L Word vart två av dem iallafall) för att jag skulle uppskatta dem. Varför skulle jag göra det?

Bara för att jag är bi så betyder ju inte det att jag ska gilla serier om HBT-människor. Visst, nu kanske det inte vart det hon trodde jag skulle göra men jag förstår ändå inte varför hon tyckte att jag skulle se serierna. Särskilt inte L Word ju, haha. Hon vet att jag inte är en djup människa och inte gillar dramer eller serier med en massa romantik och relationer och hon har aldrig velat se L Word med mig när jag vart straigth. Men nu när jag blivit bi så vill hon se det med mig? Varför? Vi såg iallafall ett par delar och jag led igenom men jag höll god min förstås; ville inte göra henne sur, Örebro ligger ju i Gnällbältet, haha.

För övrigt kan man ju anmärka på att serien är en serie för kvinnor som handlar om kvinnor. Hon vet att jag inte gillar sådana serier alls, haha. Här får ni en kort inblick i serier jag gillar:

Two and a Half Men
CSI Miami
Simpsons
Family Guy
Red Dwarf
osv...

Låter det som någon som skulle gilla L Word TROTS att denne någon skulle vara BI? Nej, det låter det inte alls som, haha, och det bevisades starkt; när vi kolla på serien satt jag bara där och reta upp mig på hela serien och dess karaktärer. Nu vill jag inte vara elak mot dem som gillar serien, den har ju blivit enorm stor bland heterosexuella med, men jag störde mig på den för att den inte vart min typ av serie. Trots att jag är bi, haha. Så snälla, Gnällbältare; tvinga mig inte att se den mera =P


- BP

Inga kommentarer: