tisdag 19 augusti 2008

Dagens Uppdatering; Gubbsjuk? Jag?

För det första; Guldlock! Ja, DU! SLUTA LÄS! [Guldlock har inte guldigt eller lockigt hår. Om ni undrade alltså.]





Nåväl, över till uppdateringen.
Städaren vart förbi precis och tömde soppåsen och damma av datorn med en regnbågsfärgad (hehe, passande, va?) dammvippa. Jag vet inte vad det är men jag har då tyckt han vart söt så länge jag sett honom här vilket dock inte är mer än kanske tre-fyra veckor. Han är väl typ 45 år och av utländsk ursprung med en söt brytning. Från Balkanområdet skulle jag tippa på; mer exakt än så kan jag inte säga, hehe.
Vart och hämta mig en kopp kaffe också och då vart han där och städa men på andra sidan "serveringsdisken", alltså ett par meter bort. Inte ens mina kollegor brukar säga hej från det hållet men han måste sett jag kolla mot honom och log sitt breda leende och sa glatt hej till mig.
Är det bara jag som inbillar mig eller är det bara åt mig han ler? Han ler inte åt hon kvinnan i mitt kontoriallafall, fast det gör inte jag heller om jag kan undvika det, haha. 45 år är han och jag endast blott 20 (eller 21, eller 22, eller varför inte 23?); det är en rätt fin skillnad i ålder. Inte för att jag vet vad hans läggning är, vet bara att han är inte så ful för att uttrycka mig så, haha.
PmH, som bor hos mig, visste inte vad han gav sig in på när han flytta in; han vet inte hurdan jag är heller, haha. Inte för att jag är tänd på honom för fem öre, tvärtom, men hans hybris hade väl övertygat honom om att det är jag visst om han visste.
Huvudvärk har jag med men måste sitta och knappa in ordrar, reklamationer och annat skoj på datorn. Nåväl, jag fortsätter, tack för att ni lyssna. GULDLOCK, om du läser detta så blir jag BESVIKEN!



- BP

Inga kommentarer: