lördag 23 augusti 2008

En till? Vad har jag nu gjort...

Hallå

Satt och drack med en kompis igår och det blev en hel del. Slutade med att han gick och däcka i sin "säng" medans jag satt och SMS:a och satt på MSN. Skrev med massa folk, särskilt S och min kusin SvG (skriver inte dina initialer för att hålla det mera hemligt).
Med S pratade vi en massa för hans liv är rätt så rörigt just nu. Han är jäkligt stark som orkar fortsätta efter allt han gått igenom.
Med SvG kom vi in på en massa olika saker och undan för undan så blev jag allt ärligare tills jag till slut kom ut och sa det; jag är bisexuell. Det kändes skrämmande att säga det och jag ångrade det så fort jag sa det. Hon känner ju mina föräldrar och min släkt. Tänk om man inte kan lita på henne?
Men vi pratade mer om det och hon accepterade det helt, vilket jag visste hon skulle göra, och sedan kändes det bra. Kändes så härligt att kunna säga det och vara ärlig med någon annan än min bästa vän.
Det roliga är ju att jag knappt haft kontakt med SvG på åratal. Kände knappt henne när jag började skriva med henne på MSN för ett tag sedan. Detta trots att vi bara bott ca. två timmar från varandra i större delen av våra liv. Vet inte vad det beror på, har väl bara vart det att vi haft olika saker för oss hela tiden.
Men det jag kom ihåg ändå sedan jag vart liten var att SvG vart att hon alltid vart den typen man kunnat prata med om allt. Inte för att jag gjort det förut men jag har alltid vart bra på att bedöma folk och jag visste hon vart det. Det visade sig stämma igår och det kändes inte olustigt att skriva om allt med henne.

Jag är glad jag vart ärlig med henne och att hon nu vet om min hemlighet och att jag har någon att prata om det med. Hon läser även denna blogg nu så även om hon inte alltid hör från mig så vet hon ändå vad jag vill ha sagt. Hon är den enda jag känner som läser den bloggen; jag vill inte ens att min bästa vän läser den. Jag vet inte varför det är så men det känns som bara bättre på det sättet. Men nu kan SvG läsa den.

Tack SvG för gårdagen, vart så skönt att vara ärlig med mig själv och någon annan. Är glad du blev den första släktingen som fick veta =) Kom även ihåg att om du har något att prata om så är det bara att slå till; jag är här för dig med.




För vi har båda plockat potatis,

- PB

Inga kommentarer: